Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ

μέρος 1ο ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΩΝ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΩΝ

Βγαίνεις με το αυτοκίνητό σου απο απο μία παράπλευρη οδό σ' έναν κεντρικό δρόμο, και ενώ έχεις πλήρη ορατότητα καθώς και λωρίδα επιταχυνσης, η οποία σε διευκολύνει αφάνταστα ωστε να προσαρμοστείς στην κυκλοφορία με ασφάλεια, συναντάς φωτεινό σηματοδότη άρα πρέπει να περιμένεις στο φαναρι. Και αναρωτιέσαι, για ποιο λόγο πρέπει να περιμένεις ενω και πλήρη ορατότητα έχεις αλλά και λωρίδα επιτάχυνσης;
Έτσι, δε βαριέσαι, αφού η λογική σου με το νόμο συγκρούονται αλλά και αισθάνεσαι ανόητος να περιμένεις κάπου που δε χρειάζεται καθόλου, φεύγεις. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΕΣ. Το μεγάλο μυαλο που τοποθέτησε εκεί το σηματοδότη-και συχνα είναι κάποιος άσχετος της τοπικής αυτοδιοίκησης-σ' έκανε παραβάτη. Δε θα ήταν καλύτερα να υπήρχε μια πινακίδα υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας (Ρ2) ,ή ένα STOP (Ρ1) *το οποίο θα σου λεγε -μεγάλε εφόσον βλέπεις και έχεις λωρίδα δική σου προσάρμοσε την ταχύτητα, έλεγξε και φύγε αφού είσαι ελεύθερος; Δε θα είχε αποφευχθεί η άσκοπη αναμονή που δημιουργεί συμφόρηση; Το μεγαλύτερο κακό όμως είναι οτι εξοικειώνεσαι με την παρανομία και συνηθίζεις να αμφισβητείς ένα φαναρι ακόμα και εκεί που η τοποθέτηση του είναι αναγκαία. ΠΡΟΣΟΧΗ: δε γράφω πως πρέπει να κρίνουμε κάθε σηματοδότη και ενίοτε να τους αγνοούμε, τότε είναι που θα γίνει μπάχαλο. Dura lex, sed lex** όπως θα λέγε κι ο Βύρων. Όμως οι τοποθετήσεις πινακίδων και σηματοδοτών πρέπει να γίνονται με μέτρο και μελέτη. Άραγε σε κάτι στενάκια της πόλης ποιός ο λόγος να υπάρχουν φανάρια εκεί που έχει διαβάσεις πεζων; Όποτε έχει πεζό αυτομάτως πρέπει το όχημα να σταματήσει ώστε να περάσει με ασφάλεια. Τώρα θα πείς πως αυτο θέλει παιδεία, η ουσία όμως είναι να καταλάβουμε πως αυτός που παραβιάζει την προτεραιότητα των πεζών είναι εξίσου ένοχος μ αυτόν που παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη. Αλήθεια, πόσο κοστίζει ένα φαναρι και μήπως κάποιοι εχουν όφελος να γεμίσουν τον τόπο;

*P-1 (σημ. η κλασσική πινακιδα STOP).Yπoχρεωτική παραχώρηση πρoτεραιότητας.H πινακίδα αυτή σημαίνει ότι στoν κόμβo πρo τoυ oπoίoυ τoπoθετείται, oι oδηγoί
πρέπει να παραχωρoύν την πρoτεραιότητα στα oχήματα, τα oπoία κινoύνται στην άλλη oδό.

P-2
(σημ.η πινακίδα με το ανάποδο τρίγωνο) . Yπoχρεωτική διακoπή πoρείας.
(1) H πινακίδα αυτή πoυ τoπoθετείται πριν από κόμβo, σημαίνει υπoχρεωτική διακoπή πoρείας τoυ oχήματoς πριν από τηνείσoδo στoν κόμβo και παραχώρηση πρoτεραιότητας στα oχήματα τα oπoία κινoύνται στην oδό, πρoς την oπoία πλησιάζει.


(2) H αυτή πινακίδα πoυ τoπoθετείται σε άλλα σημεία, πλην
κόμβoυ, σημαίνει υπoχρεωτική διακoπή πoρείας τoυ oχήματoς
στη θέση της πινακίδας και μη εκ νέoυ εκκίνηση μέχρις ότoυ
βεβαιωθεί o oδηγός τoυ ότι μπoρεί να τo πράξει χωρίς κίν-
δυνo.
** σκληρός νόμος, αλλά νόμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: